Malá lahvička, za kterou se skrývá velký příběh jako vystřižený z klasického hollywoodského plátna. Vypráví o malé dívence z Paříže a její cestě ze dna společnosti až na výsluní módní scény. Kdo nezná Coco Chanel, jako by nežil. I po téměř 130 letech se z jejího příběhu tají dech a její parfémy patří mezi ty nejprodávanější vůně světa.
Coco Chanel byla ženou mnoha talentů. Začala jako zpěvačka, poté se zaměřila na navrhování luxusní módy a parfémů.
Za zmínku stojí, že její módu sice milovala hlavně vyšší vrstva společnosti, ona však chtěla dopřát možnost krásně se obléct každému a dostat tak trendy mezi obyčejné smrtelníky. Záleželo jí na tom, aby se v jejím modelu každá žena cítila sama sebou a zároveň pohodlně. V roce 1921 představila světu svůj vlastní parfém Chanel No. 5.
Století má svou vůni - Chanel No. 5
Ano, již celé století se Chanel No. 5 prodává a po celou dobu je synonymem dokonalosti a luxusu. Za touto jedinečnou květinově-dřevitou vůní s aldehydy, ylang-ylangem, kosatcem, jasmínem, růží, ambrou, santalovým dřevem a vanilkou stojí Ernest Beaux a své jméno s ní spojily Marilyn Monroe, Catherine Deneuve, Nikole Kidman nebo francouzská herečka Adurey Tatou, která si Coco zahrála ve filmu. Číslo 5 bylo označení vůně pro slepou zkoušku, kdy Coco vybrala právě číslo 5. Jméno už zůstalo, stejně jako punc výjimečnosti.
Kromě ikonické „pětky“ se proslavily i další vůně z dílny značky Chanel. V roce 2007 přišel Chanel s parfémem Chance Eau Fraiche jako stvořeným pro nečekaný zážitek, který svou nositelku zahalí a naplní ji odvážnou svěžestí. Velmi oblíbenou je Coco Mademoiselle z roku 2001 od Jacquea Polgea a jednou z posledních vůní je z roku 2017 Gabrielle, kterou proslavila Kristen Stewart.
Chanel i pro muže
Coco módu ani vůně pro muže nenavrhovala, ačkoli hráli v jejím životě důležitou roli a za úspěch své značky mnohým z nich vděčila. Časem se ale i na ně dostalo a dočkali se vlastní vůně.
V roce 1999 uvedl dům Chanel orientálně-dřevitou vůni Allure Homme. Kritici o ní pěli chválu, že je na trhu konečně parfém, který je esencí mužnosti a zároveň je dynamický i hravý.
Žádná obyčejná kolínská, ale čerstvá, jiskřící a přirozená vůně z pečlivě vybraných přírodních složek typických pro muže.
Na stejném základu stojí následující Allure Homme Sport pro přitažlivého a sportovně založeného muže. Vůně evokuje energii a dokonalou harmonii. Mezi další pánské vůně, které značka Chanel vytvořila, patří např. Égoiste, Égoiste Platinum, Pour Monsieur a Bleu De Chanel.
A to není vše…
Kromě skvělých vůní a ikonické módy je značka Chanel jedničkou i ve vývoji luxusní dekorativní kosmetiky. Její make-up Vitalumiére patří mezi TOP tipy maskérů a vizážistů, díky svojí ultralehoučké textuře se skvěle nanáší. Ani nepoznáte, že jej máte na sobě. A to není zdaleka vše, co Chanel nabízí…