Božské vůně od božského návrháře
Italský módní návrhář Giorgio Armani se narodil v roce 1934 a patří mezi nejstabilnější hvězdy světového módního průmyslu. Specifické jsou pro něj čisté linie a dobře padnoucí oděv, to samé platí i o jeho vůních. Nejúspěšnější italský designér byl prý na zem seslán přímo z nebe, zlí jazykové ale tvrdí, že jej hnala vpřed rivalita s dalším velikánem módy, Giannim Versacem.
Módní dům nesoucí jméno svého zakladatele se dnes pyšní hned několika značkami, které navrhují vše od luxusní módy přes parfémy až po luxusní nábytek a bytový textil. Když mladý Giorgio nastupoval na medicínu, zřejmě ho ani na chvíli nenapadlo, že místo lidských těl bude jednou léčit spíše ducha a vkus. V tu dobu tíhnul k fotografování, a tak se místo ordinace staly místem jeho realizace výlohy obchodních domů.
Armaniho oblékl Americký gigolo
V roce 1971 se Armani rozhodl, že to, co vidí v oněch výlohách, by zvládnul mnohem lépe, a tak se svým přítelem Sergiem Galeottim založil společnost Armani. Původně navrhovali oblečení pro muže, za několik let přidali módu i pro ženy. Mezi hvězdy byla značka Armani doslova vystřelena v roce 1980, kdy Richard Gere oblékl fantasticky padnoucí oblek ve filmu Americký gigolo.
Armani si vybírá tváře i modelky velmi pečlivě. Od roku 2006 po skandálním úmrtí modelky Any Caroliny Reston, kterou zabily diety a vidina „dokonalé“ postavy, zakázal na svých přehlídkách vyhublé modelky.
Řekněte „Sí“
Při tvorbě parfémů a vůní se Armani nechává inspirovat přírodou, ženskou krásou a elegancí, ale také cestováním po světě a nejrůznějšími zajímavými destinacemi. Výsledkem jsou skutečně skvělé a populární vůně, z nichž absolutní špičkou je Acqua do Gio a Armani Code. Obě vůně mají variantu pro muže i pro ženu.
Zatímco u módy dává Armani přednost neznámým mladým modelkám a dává vyniknout právě modelu, u parfémů vsází na jistotu a spojuje je s tvářemi slavných osobností. Trefou do černého bylo propojení herečky Cate Blanchett s parfémem Sí v roce 2013 a pak znovu v roce 2017 u další edice vůně Sí Passione.