Oblečte dobře padnoucí vůně CK
Kdybychom měli vybrat značku, o které bychom chtěli tvrdit, že má opravdu "nos na vůně", je to právě Calvin Klein. Co parfém, který je uveden pod monogramem CK, to opravdová perla. Sedí stejně dobře jako džíny, které Calvina Kleina tak proslavily a katapultovaly ho téměř přes noc na světová módní mola.
Začalo to v New Yorku... Město, které nikdy nespí, se stalo jednou z mnoha inspirací Calvina Kleina, módního návrháře pocházejícího z rodiny maďarských emigrantů. V roce 1968 založil s přítelem Barrym Schwartzem značku Calvin Klein Limited a zároveň první obchod s kabáty. Hned od počátku vsadil na minimalismus, umění provokovat a hrát si s barvami trochu jinak, než tomu bylo zvykem.
Pořád to byla ale jen jedna z mnoha značek. Ke kabátům postupně přibyla sportovní móda, klasická saka a spodní prádlo. V 70. letech pak šátky, boty, pásky, sluneční brýle, kosmetika, džíny nebo pánská móda. Roku 1979 se mladičká herečka Brooke Shields objevila na plakátech jen v džínách s logem CK, a bylo vyhráno! Na tu dobu skandální reklama zajistila značce nebývalý úspěch. Vizionářský přístup se projevil i v navrhování unisex módy a parfémů. Stírat rozdíly mezi pohlavími se moc nenosilo, ale CK to nezajímalo.
Slavná jména, slavné vůně
První vůně s logem CK spatřily světlo světa na konci 80. let. Byla to omamná Obsession a romantická Eternity. Velkou pozornost upoutaly unisexové řady CK One a CK Be. V té době se o unisex vůně pokoušely i jiné značky, ale právě tyto byly první, které byly přitažlivé, svěží a absolutně dokonalé pro ženy i pro muže.
Významné osobnosti značka přitahovala jako magnet už od počátku. Spodní prádlo proslavila kontroverzní modelka Kate Moss, která se pak objevila i na plakátech k vůni Obsessed. Tváří značky CK byl David Beckham, herečky Scarlett Johansson, Diane Kruger a Zoe Saldana, supermodelky Jerry Hall či Natalia Vodianova, nebo dokonce dcera Michaela Jacksona Paris.