Na křídlech extravagance
V roce 1970 rozrazil dveře francouzských módních domů punk. Zjevil se Jean Paul Gaultier. Bez návrhářské školy a zkušeností se v domě Pierre Cardin zhostil módních kreací, které braly dech. Jeho jedinou zbraní bylo sebevědomí. Nabíjel ji ostrými broky rebelie, svobody a nespoutaným citem pro ďábelské kombinace.
Lehoučké sukně kombinoval s okovanými bundami a nerozlišoval, jestli jeho kousek vynese dívka nebo muž. Ostatně modelové v dlouhých sukních a topech s výstřihy jsou esencí jeho tvorby. Tvorby energické, nerozlišující mezi konfekcí a haute couture. V roce 1976 přišel Jean Paul Gaultier s vlastní značkou, která se chystala zbořit mosty. Ušetřeny neměly zůstat ani parfémy a kosmetika.
Postrach rodiny: Nespoutaný a tvůrčí
Značka Jean Paul Gaultier vtrhla do módních kruhů jako přílivová vlna. Provokativní prvky se snoubily s luxusem a elegancí. Na molech návrhář vynášel výstřední kousky z ulice a běžnou módu šokoval extravagantními kreacemi. Začalo se mu říkat „enfant terrible“ – postrach rodiny. Jako černá ovce módní branže ovšem Jean Paul Gaultier zaznamenal enormní úspěch. Kam přišel, budil rozruch. Kritikové jej zbožňovali. Madonně ušil ikonický kostým a v Pátém elementu oblékl Milu Jovovich. Nejšílenější módní kombinace zkrotil energicky, ale s citem. Celý svět podlehl Gaultierovi. Brzy opanoval nejen módní branži, ale i oblast parfémů a kosmetiky.
Skandálně dokonalé parfémy
V roce 1993 přišel na svět první parfém Jean Paul Gaultier. Vůně extravagantního návrháře dělaly čest jeho tvorbě: byly divoké. Nesourodé. Přitažlivé. Kombinoval ovocné tóny hrušky s ostrým kmínem nebo jemný pomeranč s karamelem. Flakonky nabízel v netradičních plechovkách a stvořil legendu, když své vůně spojil s motivem torza lidského těla.
Parfémy a kosmetika Gaultier hrdě vyzývají k jedinečnosti. Jsou bezstarostné i intenzivní, stejně jako sladké a kořeněné. Záleží na vás, kterou část osobnosti dnes pustíte z řetězu. Tu svoji Gaultier vzal a zkrotil ji pro vás jako divokého mustanga.