Za španělskou značkou vůní a módy Rabanne se skrývá skoro románový příběh. Začal se psát v roce 1934, kdy se Francisco Rabanda Cuervo narodil ve španělské Pasaie.
Jeho rodina utekla během občanské války do Francie. Maminka pracovala jako krejčová u Balenciagy, takže k módě měl mladý Francisco opravdu blízko. Ačkoli se rozhodl studovat architekturu, pořád byl jednou nohou v oboru, na studium si totiž přivydělával návrhy pro oděvní značky.
Přeskočíme o trochu dál, do 60. let, kdy založil salón pod pseudonymem Paco Rabanne a brzy se díky svým nezvyklým, excentrickým modelům dostal mezi špičky haute couture. Od prvního představení značky bylo jasné, že Rabanne není pro šedé myšky. Kdokoli sáhne po kousku z jeho dílny, stává se středem pozornosti...
Milionové parfémy Rabanne
Ve vůních stejně jako v módě se značka snaží především podtrhnout sex-appeal svého nositele. Nezáleží na tom, zda se jedná o vůni pro muže nebo pro ženu, stačí když vám prostě sedne. První vůní, do které oblékl ženu, byla Calandre z roku 1969, pro muže pak o 4 roky později Rabanne Pour Homme. Následovalo mnoho slavných vůní, z nichž tou asi nejznámější je pánská 1 Million z roku 2008. Flakon ve tvaru zlaté cihly zná snad každý, je absolutně nepřehlédnutelný a nezaměnitelný. Stejně jako vůně, kterou ukrývá.
Rabanne: Objevujte svět luxusu
Milionové vůně, jak se přezdívá vůním z řady 1 Million a Lady Million, jsou typické zlatou barvou a prvoplánově luxusním, až kýčovitým provedením. Od balení přes flakon, použité zdobení a font po složení vůně, které ve všech prvcích adoruje dominantní jedince, ohnivý charakter a smyslnost. Sám zakladatel komentoval své nadšení pro zlato slovy: "Design flakonů vůní 1 Million a Lady Million je vytvořený ve zlatých odstínech, které představují sílu, bohatství a luxus. Zlato svádělo lidi ve všech civilizacích i náboženstvích. Je všude kolem nás – v architektuře, designu, špercích, doplňcích i módě."
Ženy milují květinově-orientální vůni Paco Rabanne Pure XS i výstřední dřevitou vůni Olympea. Flakon vůně Invictus představuje trofej a vůně, jejíž název se překládá jako „neporazitelný,“ je smyslně svěží a ztělesňuje energii, dynamiku, čistotu a sílu. V posledních letech si značka hraje se svými TOP vůněmi a dodává jim nový kabát. Jednou z posledních jsou Lady Million Lucky a Lady Million Empire.